תכשיטי מוריה
זהב, יהלומים, ואבנים מחפירות הר הבית

תכשיטי מוריה הם תכשיטי זהב ויהלומים המשובצים באבנים מחפירות הר הבית.
אבן ירושלים המשולבת בתכשיט מגיעה מהר הבית, המקום הקדוש לעם היהודי ולתכשיטי מוריה בלעדיות על שימוש באבן ייחודית בפטנט רשום מספר 196354 בתכשיטים.
תכשיטים הנעשים בעבודת יד מעוצבים ע"י מעצבים ישראלים.

תעודת פטנט לתכשיטי מוריה
תעודת אמינות חתומה ע"י ארכאולוגים צחי דבירה וד"ר גבי ברקאי לאבני מוריה

תכשיטי מוריה עבודת יד במהדורה מוגבלת

תכשיטי מוריה – קולקציה ראשונה מסוגה בעולם הרשומה כפטנט, שכן טרם שובצו תכשיטים עם אבנים מקוריות מהר הבית. התכשיטים מוגנים בפטנט מטעם רשם הפטנטים בישראל משנת 2012.

כל תכשיט בקולקציית מוריה מעוצב בעבודת יד, ומשדר מסר רב עוצמה, מתוך שילוב ייחודי של חומרים המייצגים כל אחד בנפרד עוצמה, יוקרה וקדושה.

יהלומים– החומר הקשה ביותר בטבע, זהב – האצילה שבמתכות, ואבן ירושלים מהר הבית – אבן מהמקום הקדוש בעולם מזה למעלה מ- 3000 שנים.

מעצבי התכשיטים של IDC  משתמשים באבנים ליצירת תכשיטים תוך כדי שמירה על מקוריות, חדורת קדושה וסמליות.

'קולקציית מוריה' מורכבת מפריטים במהדורה מוגבלת, כמות  הפריטים בכל סדרה נעה סביב הספרה 7, הנחשבת לספרה המיוחדת ביהדות .כל התכשיטים בקולקציה ממוספרים ומתועדים בתעודת מקוריות.

השם 'מוריה' שנבחר לקולקציה החדשה, הוא על שם 'הר המוריה', שבו עקד אברהם אבינו את יצחק בנו – הוא הר הבית, שעליו נבנה בית המקדש בירושלים והוא גם מקור אבני התכשיטים.

ייחודן של אבני ירושלים מחפירות הר הבית

אבני ירושלים המשולבות בתכשיטי מוריה הם חלק מהנוף הייחודי לירושלים. אך אלו הן לא אבנים רגילות שהייתם מוצאים בכל מקום. אלו הם אבנים שהגיעו מהר הבית, המקום בו עמד בית המקדש.

לפני כ- 20 שנה נערכו עבודות חפירה לא חוקיות במתחם הר הבית וכמות רבה של שפכי העפר שהוצאו מן המקום נשפכו לנחל קידרון.

עפר זה הועבר לעמק צורים ומשם למצפה משואות, ועובר סינון שיטתי בפיקוח ארכאולוגים. בעפר שסונן נמצאו עשרות מטבעות, תכשיטים, נרות חרס, אבני פסיפס, שברי חרס, זכוכית ואבני ירושלים גולמיות שמהן עוצבה קולקציית מוריה.

הרעיון לשלב את האבנים שהוצאו מחפירות הר הבית בתכשיטים הוא פרי רעיונו ויוזמתו של אבי טביסל, יהודי, ציוני מאמין, ירושלמי דור שביעי, יהלומן ותכשיטן בחסד כבר למעלה מ- 40 שנה והבעלים של IDC.

חברת IDC יצרנית תכשיטים מעל ל- 40 שנה שקולקציית מוריה היא אחת מקולקציות התכשיטים שבבעלות החברה.

תכשיטי מוריה שילוב של קדושה וירושלים

השם 'מוריה' שנבחר לקולקציה, הוא על שם הר המוריה בו עקד אברהם אבינו את יצחק בנו, המקום בו נכרתה הברית בין אלוהים לעם ישראל. זהו המקום הו נבנה אח"כ בית המקדש, המקור לאבנים שבתכשיטים.

הסיסמה המלווה את התכשיטים "קח איתך מזכרת מירושלים" מבטאת את האפשרות של כל אדם לקחת איתו תכשיט עם פיסה קטנה מהמקום הקדוש, בעיר הקדושה ירושלים. התחושה של עונד התכשיט היא שבידו חלק קטן של ירושלים, חלק קטן של קדושה.

לא במקרה נבחרה הסיסמה זו כי היא מציגה את הרוח שעומדת מאחורי התכשיטים בהם שולבו מסרים שונים מהתנ"ך. כמו תליון אמונה המעוטר בפסוק " אם אשכח ירושלים תשכח ימיני תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי", תהילים קל"ז, ה'-ו'.

אבי טביסל הוגה רעיון אומר "קולקציית תכשיטי מוריה עם אבנים מחפירות הר הבית משקפת את הבריאה. כפי שהאדם מורכב מחומר ורוח, מגוף ונשמה, כך התכשיט מורכב משילוב חומרי גלם יקרים זהב ויהלומים, ובליבם משובצת אבן מעיר הקודש ירושלים- אשר היא הרוח".

אז קחו פיסה של ירושלים איתכם וקנו תכשיטי מוריה

תליון מגן דוד אבן הר הבית ויהלומים
הרשמו עכשיו וקבלו 20% הנחה לתקופת חג הפסח!
צריכים עזרה?