המשמעות והסמליות של תכשיטי עץ החיים בתכשיטי מוריה

תכשיטי מוריה, תכשיטים העשויים מאבן ירושלים מחפירות הר הבית בשילוב עם זהב ויהלומים, פיתחו פרשנות ייחודית ועכשווית לקולקציית התכשיטים הנקראת תכשיטי 'עץ החיים'. קו תכשיטי 'עץ החיים' של תכשיטי מוריה משלב את סמל עץ החיים באבנים מחפירות הר הבית בירושלים, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. קולקציית תכשיטים ייחודית עם משמעות וסמליות.

תליון עץ החיים זהב ויהלום במסגרת אובל של אבן הר הבית

משמעות הר הבית ועץ החיים

על פי האמונה הר הבית הוא המקום בו נמצא גן העדן. בגן עדן היו שני עצים, עץ החיים ועץ הידע הטוב והרע. עץ החיים מסמל נוכחות נותנת חיים של אלוהים וחיי נצח אותם ניתן להשיג דרכו.

עץ, בעל שורשים, גזע וענפים מהווה סמל לקשר בין שמים לארץ, ענפיו גבוהים בשמים ושורשיו עמוקים באדמה. בתרבויות רבות אנשים מושווים לעצים. ממש כמו עץ, יש לאנשים יכולת להתחבר לארץ ולשמים. עצים חסונים בעלי שורשים עמוקים יכולים לעמוד בתנאים קשים בדומה לאנשים להם בסיס ושורשים חזקים המאפשר להם לעמוד באירועים סוערים של חייהם.
העצים, חלקם לפחות, משילים את עליהם בחורף ומצמיחים אותם מחדש באביב. בדומה לאנשים  היכולים לחיות את חייהם מחדש, להתחדש ולשנות.

תליון עץ החיים בצורת מטבע אבן מהר הבית מוקפת זהב עם יהלום

חלקי העץ ומשמעותם לחיי האדם

חלקי העץ, שורשים, גזע, ענפים, פירות מושווים לחיי האדם.

השורשים מייצגים את הנפש והנשמה. שורשי העץ הנמצאים עמוק באדמה, שואבים ממנה את חומרי התזונה הדרושים לקיומם. שורשי נשמתו של האדם עמוקים, ומבחינה רוחנית, מעבר להבנה. רעיונות האדם מושפעים במידה רבה מהמושגים שאיתם גדל, שרבים מהם אינם מודעים. האדם צריך להיות מודע לשורשים שלו, להשפעתם על המשפחה והמורשת, ולהרהר האם 'אדמתם הנוכחית' מזינה אותו.

גזע העץ מייצג את לב האדם. הגזע מאפשר לעץ לצמוח כלפי מעלה. בנביטה, הגזע קטן, שברירי ועדין אך במשך גדילת העץ הוא נעשה גדול ויציב, גזעי העצים הולכים ומתעבים ככל שהם גדלים.
גזע העץ מייצג את הלב הגדל ככל שהאדם גדל מינקות לבגרות. הלב מחדיר לאדם תודעה, רגש ויציבות המאפשרת לו לעמוד בתלאות החיים.

הענפים מייצגים הקשר של האדם עם סביבתו. ענפי העץ מתפשטים, מתרחבים ומגדלים עלים. העלים משתמשים באנרגיית השמש כדי לבצע את תהליך הפוטוסינתזה והופכים אותה למזון לעץ. המטפורה היא שאנשים שיוצאים מחוץ לעצמם יכולים להיזון וללמוד מהאנשים סביבם ומהעולם סביב. זהו חלק חיוני מחיינו והכרחי לצמיחתנו.

פירות העץ מסמלים הנתינה. העץ מניב פירות המזינים אחרים. לכל אדם יש אפשרות לתת. הנתינה מזינה ומעשירה את האדם, את האנשים סביבו ואת הסביבה בה הוא חי. הפירות הם השלב האחרון בצמיחת הנפש.

ברכישת תכשיט מקולקציית 'עץ החיים' אתם עונדים תכשיטים בעלי משמעות. סמל 'עץ החיים' הוא סמל רב עוצמה המחבר אותנו לשורשינו מחד ולשאיפות שלנו מאידך. תתחדשו!

תליון מגן דוד אבן הר הבית ויהלומים
הרשמו עכשיו וקבלו 20% הנחה לתקופת חג הפסח!
צריכים עזרה?