מתנות תכשיטי מוריה לבר מצווה

ילד יהודי בגיל 13, מגיע לגיל מצוות וחוגג בטקס מיוחד הנקרא בר מצווה. הטקס מציין את הכנסתו של הילד בעול המצוות והפיכתו למבוגר.

על פי הדת היהודית, עד גיל 13 ילד אינו נחשב למבוגר ואינו מחויב על פי ההלכה לקיים מצוות. מעמדו משתנה. בגיל 13 הילד נחשב על פי ההלכה למבוגר שאחראי באופן מלא למעשיו. עם הגיעו לבגרות יכול הילד לקחת חלק בתחומי החיים היהודיים כמו להשתתף במניין, להוביל בתפילה, להקים מניין ואף להעיד בבית משפט.

הגעת הילד לגיל מצוות היא סיבה לחגיגה גדולה בקרב רוב המשפחות היהודיות. מתנות ייחודיות ומשמעותיות לחגיגת בר מצווה, הן אלו שמביאים שמחה לילד ויזכירו לו את היום המיוחד תכשיטים עם סמלים יהודיים הם בחירה מצוינת כמתנת בר מצווה. הסמלים היהודיים מחברים את ילד בר מצווה לאמונתו ולתפקידו החדש בקהילה.

בתכשיטי מוריה, עיצבנו סדרת תכשיטים ייחודית בעלת סממנים יהודיים המתאימים לרכישה לילדי הבר מצוה. שלא כמו כל סדרת תכשיטים אחרת בעולם, תכשיטי מוריה משלבים אבן מוריה, אבן מחפירות הר הבית בירושלים, בשילוב עם אבני חן יקרות וזהב.
אבני מוריה בתכשיט מגיעות מפרויקט החפירות של הר הבית בירושלים. האבנים הן מתקופת בית המקדש הראשון והשני. שילוב אבן מוריה בתכשיטים אמנותיים, מאפשרת לעונדים אותה לקחת איתם, לכל מקום, פיסה קטנה מעיר הקודש ירושלים.

תליון מגן דוד

מגן דוד, הוא סמל מוכר ביותר ומזוהה עם היהדות. התכשיט מורכב משני משולשים היוצרים כוכב בעל שש קצוות. בתליון משולבים יהלומים שחורים עם אבן מוריה. היהלומים השחורים, משובצים בזהב, מעניקים לתכשיט מראה גברי המתאים למתנת בר מצווה.

מגן דוד הוא הסמל היהדות. "מגן דוד" הכוונה לשמירה על דוד והכוונה כמובן היא לדוד המלך. נאמר כי לצבאו של המלך דוד היו מגינים בעלי צורת כוכב עם שש קצוות. אלו סמלו את הגנת האלוהים על העם היהודי. בקבלה המשולש הכפול של מגן הדוד, מסמל את הקשר בין אלוהים, התנ"ך וישראל.

סמל ח"י

סמל ח"י מורכב משתי אותיות בעברית חית ויוד. לאותיות יש גם ערך גיאומטרי של 18 – האות ח' בעל ערך של שמונה והאות י' בעלת ערך של עשר.
בתליון ח"י האותיות העבריות משובצות ביהלומים על אבן מוריה. שילוב היהלומים, זהב צהוב ואבן מוריה מעניקים ליצירה שילוב ייחודי ומודרנית כאחד.

המספר 18 נחשב לסמל החיים ומשמש לעתים קרובות בתרבות היהודית. אחת הדוגמאות הנפוצות לשימוש בסמל ח"י הוא במתנת כסף שניתנת בכפולות של 18. בקבלה סמל הח"י מייצג את יכולת הרצון האלוהית.

תליון הכותל

הכותל המערבי, הוא האתר הקדוש ביותר לעם היהודי  המערבי. נאמר שרוח אלוהים נוכחת באופן קבוע בכותל. מיליוני יהודים מהארץ ומהעולם פוקדים את הכותל מדי שנה כדי להתחבר ולהתפלל לאלוהים.

בתכשיטי מוריה תליון בדמותו של הכותל. התליון עשוי מאבן מוריה, אותה האבן ממנו בנוי הכותל עצמו, בו חרוטות אבני הכותל. בתליון משובץ יהלום יחיד המסמל את נצחיותו של העם היהודי מוקף בזהב 18 קראט.

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות בוחרות לחגוג את בר המצווה של בנם בכותל. בטקס המלווה בשופר ותופים, הילד הצעיר נכנס בעולה של תורה. הקרן למורשת הכותל המערבי עוזרת בתכנון חגיגות בר מצוה בכותל, ללא תשלום.

תליון ציון בלב

ציון היא ירושלים עיר חשובה מאד לליבם של היהודים. הכמיהה לחזור לציון ולארץ ישראל, נאמרת בתפילה הנישאת בפי העם היהודי במשך למעלה מ 2000 שנה.

בתליון מיוחד זה מגולפת מפת ארץ ישראל באבן מוריה. המפה מוקפת בזהב צהוב 14 קראט. היהלום היחיד בתליון נקבע במקום בו נמצאת ירושלים.

תליון שלום

שלום היא אחת המילים החזקות ביותר בשפה העברית. יש לה משמעויות שונות – שלווה, שלמות, שגשוג ורווחה. שלום הוא גם אחד משמותיה של ירושלים.

תליון שלום של מוריה עשוי מאבן מוריה עגולה בשילוב זהב 18 קראט ויהלומים. במרכז התליון רצועת זהב אנכית ועליה חרוטה המילה שלום בעברית.

המתנה הטובה ביותר לבר מצווה היא תליון מסדרת תליוני הבר מצווה. מתנה שעוזרת לילד בר המצווה לזכור את האירוע ולהתחבר לאמונתו וערכיו הרוחניים.

תליון מגן דוד אבן הר הבית ויהלומים
הרשמו עכשיו וקבלו 20% הנחה לתקופת חג הפסח!
צריכים עזרה?