קרט זהב, זהב לבן וסימני אימות

קרט זהב, זהב לבן וסימני אימות

כל מה שרצים לדעת על הזהב בטבעת שלכם

זהב המתכת הזוהרת ומנצנצת השולטת בתכשיטי יוקרה, משמשת גם בתכשיטי מוריה בשילוב יהלומים ואבן מעפר סינון הר הבית. זהב היא המתכת המועדפת בתכשיטי יוקרה, ומשמש גם כמתכת להשקעה. מחיר הזהב משתנה מיום ליום בהתאם להיצע וביקוש בבורסות העולם.

מחיר הזהב

על מנת לדעת את מחיר הזהב יש לדעת את משקלו. הזהב נמדד ביחידות של אונקיה. תכשיטנים נוהגים לערוך את חישוב ההמרה מאונקיות לגרמים לנוחות הלקוחות. על כן בתכשיטים משקל הזהב מחושב ע"פ השיטה המטרית, בגרמים.

מהו קרט זהב – K ?

כדאי לדעת שהזהב טהור בהיותו מתכת רכה, אינו מתאים לשימוש בתכשיטים כמו שהוא. יש ליצור סגסוגת – עירוב של זהב עם מתכות אחרות המחזקות אותו. אז איך יודעים כמה זהב יש בסגסוג? אחוז הזהב בסגסוגת נקרא קרט וסומן באות K בשפה האנגלית. הקרט מסמל את אחוז הזהב הטהור במתכת והוא מוטבע על הזהב על ידי חותמות שונות:

24K – זהו הסימון לזהב טהור כלומר אחוז הזהב הוא 99.999%. מסומן גם בספרות 999.

22K – אחוז הזהב בסגסוגת 91.6%. מסומן גם בספרות 916.6.

18K – אחוז הזהב בסגסוגת 75%. מסומן בספרות 750. זהו הזהב המקובל מאד בשימוש בתכשיטים.

14K  – אחוז הזהב בסגסוגת 58.5%. מסומן בספרות 585. גם זהו זהב המקובל מאד בשימוש בתכשיטים.

אנחנו בתכשיטי מוריה משתמשים בעיקר בזהב 14K ו- 18K.

תליון אמונה עשוי זהב לבן – תכשיטי מוריה

זהב לבן מהו?

זהב לבן הוא סגסוגת שילוב של עם מתכות לבנות, בדרך כלל ניקל, פלדיום או כסף. תוספת של מתכות לבנות לזהב יוצרת סגסוגת חזקה ועמידה בעלת גוון לבן או כסוף. השם 'זהב לבן' נובע מהמראה הכסוף והמבריק.
בתכשיטים מקובל להוסיף לזהב פלדיום או כסף, מתכות שיש בהן פחות סיכוי לתגובות אלרגיות.

זהב לבן אהוב מאד בתכשיטים, במיוחד בטבעות אירוסין, טבעות איטרניטי, עגילים ועוד. לעתים קרובות הוא מצופה בשכבה דקה של רודיום המשפר את הברק והעמידות שלו. ציפוי הרודיום מתבלה עם הזמן וניתן לצפות מחדש את התכשיט על לשמור על הצבע הלבן והברק. אנו מספקים שירות של ציפוי רודיום לכל מי שרכש אצלנו את התכשיט.

סימני אימות הזהב בישראל

תכשיטי זהב בישראל נושאים חותמת של טוהר הזהב – K. יש שלושה סוגי חותמות שעשויים להופיע על תכשיטי זהב: חותמת טוהר הזהב המוטבעת על ידי היצרן, חותמת המוטבעת על ידי מכון התקנים וחותמת של סמל היצרן.

 חותמות זהב שמוטבעות על ידי היצרן

מקובל בארץ ובעולם, להטביע על התכשיט חותמת שמעידה על מידת טוהר הזהב – K. ניתן לראות את החותמת או אם מתקשים ניתן להשתמש בזכוכית מגדלת.

חותמות שמוטבעות על ידי מכון התקנים

החוק מחייב קבלת אישור של מכון התקנים על כל תכשיט זהב. מכון התקנים בודק שהתכשיט אכן עומד בכל התקנים הנדרשים ומכיל את ריכוז הזהב המובטח. לקבלת חתימה זו ישנו תנאי מוקדם והוא חותמת נוספת על התכשיט מטעם יצרן התכשיטים בסמל ייחודי משלו. חותמת מכון התקנים ניתנת לתכשיטי זהב שמשקלם גבוה משני גרם. תכשיט תקני כזה יכלול אם כן 3! חותמות: חותמת קראט (טוהר הזהב), חותמת סמל יצרן, וחותמת מכון התקנים.

תליון מגן דוד אבן הר הבית ויהלומים
הרשמו עכשיו וקבלו 20% הנחה לתקופת חג הפסח!
צריכים עזרה?